Niełatwo zostać geniuszem
14 września 2006, 14:18Najnowsze badania psychologiczne wskazują, że geniusze nie rodzą się geniuszami, ale wiele zawdzięczają ciężkiej pracy na ważnych z rozwojowego punktu widzenia etapach życia. Dobrze, jeśli mają swojego mistrza, który pomoże im zdobyć niezbędną wiedzę czy umiejętności.
![](/media/lib/180/n-robonaut-16860aee6d5f902930964f18120a80ec.jpg)
SI powinna mieć wbudowaną ograniczoną wiarę we własne możliwości
6 czerwca 2017, 10:01Wiara we własne możliwości jest cechą zdecydowanie dobrą, o ile wiemy, gdzie są granice i kiedy należy poprosić o pomoc. Eksperci proponują, by mechanizm oceny własnych umiejętności, wiary w siebie, wbudować w maszyny. W obliczu szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji pozwoli nam to je lepiej kontrolować.
![](/media/lib/452/n-wse-9ba36a40144a4473a9cb48629879b97d.jpg)
WSE 2, gigantyczny procesor dla sztucznej inteligencji, zawiera 2,6 biliona tranzystorów
21 kwietnia 2021, 13:18Przed rokiem firma Cerebras Systems zaprezentowała największy w historii procesor o gigantycznej mocy obliczeniowej, który pokonał najpotężniejszy superkomputer, symulując procesy fizyczne szybciej, niż odbywają się one w rzeczywistości. Teraz firma ogłosiła, że stworzyła drugą wersję swojego procesora i udostępni go w 3. kwartale bieżącego roku. Wafer Scale Engine 2 (WSE 2) ma ponaddwukrotnie więcej tranzystorów, rdzeni i pamięci niż WSE 1.
![Jeopardy!](/media/lib/73/jeopardypodiums1-3eff71165e4ae643093df97324c90bd8.jpg)
Komputer kontra człowiek
14 grudnia 2010, 11:30Zaledwie trzynaście lat temu komputer stworzony przez IBM pobił w tej królewskiej grze ludzkiego arcymistrza: Garrego Kasparowa. W przyszłym roku program o nazwie „Watson" rzuci wyzwanie ludzkim mistrzom teleturnieju Jeopardy!.
![](/media/lib/341/n-smierc-talosa-bccac22b9cbb1a64554b8f7252615831.jpg)
Starożytna wizja robotów i sztucznej inteligencji
4 marca 2019, 11:28Adrienne Mayor, historyk nauki z Uniwersytetu Stanforda, autorka książki Gods and Robots: Myths, Machines, and Ancient Dreams of Technology, dowodzi, że koncepcja sztucznych istot czy robotów występuje już w mitach i legendach sprzed co najmniej 2700 lat.
![](/media/lib/564/n-dermatologia-2e56b29af4ed3c88cbeb55e9a540277b.jpg)
Algorytm równie skutecznie jak lekarze diagnozuje zmiany skórne pod kątem nowotworów
25 października 2023, 10:45Dermatolog Harald Kittler z Uniwersytetu Medycznego w Wiedniu stanął na czele austriacko-australijskiego zespołu, który porównał trafność diagnozy i zaleceń dotyczących postępowania z przebarwieniami na skórze stawianych przez lekarzy oraz przez dwa algorytmy sztucznej inteligencji pracujące na smartfonach. Okazało się, że algorytmy równie skutecznie co lekarze diagnozują przebarwienia. Natomiast lekarze podejmują znacznie lepsze decyzje dotyczące leczenia.
![](/media/lib/226/n-mkii-a0fcce386017d5bbbff5514c56aa0e3b.jpg)
Zbliża się czwarta rewolucja przemysłowa?
6 listopada 2015, 11:53W ciągu najbliższych 20 lat dojdzie do rewolucji w robotyce, która całkowicie zmieni krajobraz społeczno-ekonomiczny świata. Roboty trafią na różne stanowiska pracy, będą smażyły hamburgery i opiekowały się osobami starszymi. Z jednej strony pojawienie się takich maszyn obniży koszty prowadzenia biznesu, z drugiej zaś - pogłębi nierówności społeczne
![](/media/lib/273/n-epidemia-ed78f39cc896b26e56124979ce7578a8.jpg)
Sztuczna inteligencja jako pierwsza poinformowała o epidemii koronawirusa z Wuhan
28 stycznia 2020, 04:14Kanadyjski system sztucznej inteligencji wysłał informacje o epidemii koronawirusa w Wuhan na ponad tydzień przed oficjalnym komunikatem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Informacje te otrzymali klienci korzystający z usług systemu monitorowania sytuacji zdrowotnej.
Nauka muzyki wspomaga dziecięcą pamięć
21 września 2006, 09:59Najnowsze badania kanadyjskie wykazały, że dzieci biorące lekcje muzyki mają lepszą pamięć niż ich niemuzykalni rówieśnicy.
![](/media/lib/279/n-mspacman-b0ff250a1172e1c0bcbf4aac43c88e18.jpg)
Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man
16 czerwca 2017, 09:25Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.